افزایش ۳ برابری مستمری‌بگیران بهزیستی خراسان رضوی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت:‌ تعداد معلولان مستمری‌بگیر تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی در دولت سیزدهم از ۴۰ هزار معلول به ۱۱۰ هزار نفر افزایش یافت.

مسعود فیروزی ۸ شهریور در آیین بهره‌برداری از طرح‌های بهزیستی گناباد اظهار کرد:‌ از ابتدای انقلاب تا ابتدای دولت سیزدهم کمتر از ۴۰ هزار معلول تحت پوشش مستمری‌بگیران بهزیستی بوده که در مدت ۳ سال دولت سیزدهم این میزان به ۱۱۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی افزود: تعداد افراد تحت پوشش مستمری بهزیستی در گناباد در طول ۳ سال از ۴۰۰ نفر به ۱۶۰۰ نفر افزایش پیدا کرده و چهار برابر شده است و دیگر کسی در نوبت مستمری نیست.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به افزایش تعداد مددجویان بهزیستی خراسان رضوی گفت: تعداد افراد تحت پوشش که از مزایای پرستاری بهره‌مند هستند از یک هزار نفر در ابتدای دولت سیزدهم هم‌اکنون به ۱۶ هزار نفر رسیده است.

وی خدمات بهزیستی را فقط متکی بر منابع دولتی ندانست و گفت: همه بخش‌ها، تشکل‌های مردم نهاد، مراکز دولتی و انقلابی و خیرین و مشارکت مردمی در کمک به جامعه بهزیستی مؤثر و مهم است.

فیروزی خاطرنشان کرد: گرچه ایران با ۲۰ سال سابقه در ارائه خدمات اجتماعی پیشتاز است ولی حقوق و دستمزد نیروهای زیرمجموعه بهزیستی در قبال خدمات‌دهی آنان مناسب نیست.

 

کد خبر 116243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد